ေတာင္ငူသား

..... စိမ္းလန္းပါေစ ကမာၻေျမ ... ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ ကမာၻေျမ .....

Wednesday, September 10, 2008

ေမာင္ရွင္ေလာင္း

ဗုဒၶသာသနာကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့ မိသားစုတစ္စုမွာ သားေယာက်္ားေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလာျပီဆိုရင္ တစ္ခ်ိန္မွာ သာသနာ့အေမြ ရွင္သာမေဏ အျဖစ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ဆႏၵဟာ မိဘႏွစ္ပါးရဲ့ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္တည္လာပါတယ္။ သားျဖစ္သူ လူလားမေျမာက္ခင္ကတည္းက ရွင္ျပဳေပးဖို႔ဆိုျပီး မိမိတို႔ရဲ့ ေခၽြးႏွဲစာေလးေတြ က်စ္က်စ္ပါေအာင္စုရင္း အလွဴပြဲၾကီးက်င္းပမယ့္အခါကို စိတ္ကူးနဲ႔ေမွ်ာ္မွန္း ပီတိျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္မိဘႏွစ္ပါးလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။


အဖိုးအဖြားေတြက ေျမးေတြကို ရွင္ျပဳေပးခ်င္ေပမယ့္ တစ္ဦးတည္းေသာသားျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေဖနဲ႔အေမက သူတို႔ေခၽြးႏွဲစာနဲ႔ တမင္ရည္ရြယ္ျပီး စုေဆာင္းထားတာေလးေတြနဲ႔သာ ရွင္ျပဳေပးခ်င္ပါတယ္။ သားဦးရဲ့အလွဴဦးမို႔ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားေလး လုပ္ခ်င္တာလည္းပါတယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ့္အေမကေတာ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္း လွည့္တဲ့အခါ ၾကဲဖို႔ရာ ေငြအေၾကြမ်ားေတာင္ သပ္သပ္ စုထားေသးရဲ့။ အလွဴက်င္းပဖို႔ ေက်ာင္းကိုေတာ့ စတုတၳတန္းသာ ရွိေသးတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အဖြားအိမ္နဲ႔ နီးတဲ့ေက်ာင္းကိုပဲ ေရြးလိုက္ပါတယ္။ အလွဴမတိုင္ခင္ ၁၀ရက္ အလိုေလာက္ကတည္းက ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က ဗလာစာအုပ္ထဲမွာ သကၤန္းေတာင္းအျပင္ ပစၥည္းေလးပါး မသံုးေဆာင္ခင္ ရြတ္ဆိုရတဲ့ စာပိုဒ္ေလးေတြပါ ေရးေပးတယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို စာခ်ေပးျပီး အလြတ္က်က္ခိုင္းထားတယ္။ ေမာင္ရွင္ေလာင္းမျဖစ္ခင္ မွတ္မိေအာင္ ေန႔တိုင္း စာက်က္ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္က သကၤန္းေတာင္းကို ေမာင္ရွင္ေလာင္းကိုယ္တိုင္ အလြတ္ရြတ္ဆိုေစခ်င္တာပါ။


အလွဴအတြက္ ပရိကၡရာေတြဝယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကး(ဂ်ီး)မ်ားပါတယ္။ ယပ္ေတာင္ကို ရိုးရိုးယပ္ မကိုင္ခ်င္ဘူး။ ဘုန္းၾကီးေတြကိုင္တဲ့ ယပ္ထူထူ အၾကီးစားမ်ိဳးပဲကိုင္ခ်င္တာ။ ဆိုင္က ကိုရင္ဆိုတာ ဒီယပ္ပဲ ကိုင္ရတယ္ဆိုလို႔ ျငိမ္ေနလိုက္ရတယ္။ ေမာင္ရွင္ေလာင္းဝတ္စံု ေရြးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေလွ်ာ့ေတာ့ဘူး။ အျခားေမာင္ရင္ေလာင္းေတြလို အေဆာင္း(မကိုဋ္)မ်ိဳး မေဆာင္းခ်င္ပါဘူး။ ရွင္ဘုရင္ေတြ ေဆာင္းတဲ့ ေဗာင္းကိုပဲ ေဆာင္းခ်င္ပါတယ္ဆိုျပီး မရမက ဂ်ီက်ပါေတာ့တယ္။ ဝတ္စံုငွားတဲ့ ပရိကၡရာဆိုင္က အသိေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ဘုရင္ကိုင္တဲ့ သန္လ်က္ပါ ကိုင္ရမွဆိုျပီး ဂ်ီက်ေသးတာ။ ဆိုင္မွာ သံလ်က္က တစ္ခုပဲရွိတာ သူမ်ားငွားသြားတယ္ဆိုမွ လက္ေလ်ာ့လိုက္ရတာ။


အလွဴလွည့္မယ့္ေန႔ မနက္မွာေတာ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္းကို မိတ္ကပ္ေတြေရာ၊ ႏွဳတ္ခမ္းနီေတြေရာ အလွျပင္ဆိုင္က လာျပင္ေတာ့တာပဲ။ ကိုယ့္ပံုကိုယ္ျပန္ၾကည့္ရတာ ဇာတ္မင္းသားလိုလုိ။ ကိုယ္ေပၚမွာ ကလည္း စလြယ္ေတြနဲ႔ ျပိဳးျပိဳးျပက္ျပက္။ ဓါတ္ပံုဆရာကလဲ တဖ်တ္ဖ်တ္။ ဝတ္လဲေတာ္ေရႊပုဆိုးတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးဝတ္ရတယ္။ ေဘာ္ၾကယ္ေတြနဲ႔ အဝါေရာင္တစ္ထည္ အျပာေရာင္တစ္ထည္။ အျပာတစ္ထည္က ဆရာေတာ္ကို သူမ်ားလာလွဴထားတာ။ ေဒါင္းကေနတဲ့ပံုထိုးထားတာ ေတာ္ေတာ္လွတယ္။ ဆရာေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား စြန္႔လိုက္တာ။ အလွဴလွည့္တာက အတီးအမွဳတ္ အကအခုန္ေတြ မပါပါဘူး။ ေမာင္ရွင္ေလာင္းစီးမဲ့ကားပၚမွာ ေရႊထီးႏွစ္ေခ်ာင္းကို ေဘးတစ္ဖက္စီက ေထာင္ထားရပါတယ္။ အေဖက သပိတ္ကိုလြယ္ျပီး ယပ္ကို ကိုင္တယ္။ အေမက ေမာင္းေထာင္ခ်ိဳင့္ထဲမွာ သကၤန္းပန္းနဲ႔ သကၤန္းကိုထည့္ျပီး ကိုင္ရပါတယ္။ ကြမ္းေတာင္ေတြ ပန္းေတာင္ေတြကိုေတာ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ အိမ္နီးခ်င္းေတြထဲက အမေတြက ကိုင္ၾကပါတယ္။ အေမၾကိဳစုထားတဲ့ အေၾကြေတြအျပင္ အခ်ပ္ေတြပါ ၾကဲေသးတာ။ ရွင္ေလာင္းလွည့္တဲ့ကားေနာက္မွာ “ၾကဲပါဦးဗ်ိဳ႔” ေတြ ေသာေသာညံေပါ့။


အားလံုးျပင္ဆင္ျပီးၾကေတာ့ အိမ္မွာ ဘုရား အရင္ကန္ေတာ့တယ္။ အဖြားေတြ ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ျပီးမွ ျမိဳ႔ထဲကို ကားေတြလွည့္ေမာင္းျပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို ေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ထံမွ သီလယူပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ေတာင္ငူရဲ့ ဓေလ့အတိုင္း နတ္သြားျပရပါတယ္။ လက္ေျခာက္ဖက္ဘုိးဘိုးၾကီးနန္းဆီကို ေမာင္ရွင္ေလာင္းကို ေခၚသြားရျပီး နန္းထိန္းေတြက ရြတ္ဖတ္ၾကပါတယ္။ ဘာေတြရြတ္လဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ေသခ်ာတာေတာ့ ဘုိုးဘိုးၾကီးကို အတူလိုက္ပါလာတဲ့သူေတြသာ ကန္ေတာ့ၾကရျပီး ေမာင္ရွင္ေလာင္းက ဘိုးဘိုးၾကီးေရွ႔မွာ မတ္တပ္ရပ္ေနရတာပါပဲ။ လံုးဝ မကန္ေတာ့ရပါဘူး။ ဘိုးဘိုးၾကီးနန္းက ယခု “ရြိဳင္ရယ္ေကတုမတီေဟာ္တယ္” အနီးမွာပါ။


ညေနပိုင္းက်ေတာ့ ဆရာေတာ္ထံမွ သီလယူျပီး ဆံခ်တဲ့အခမ္းနားေပါ့။ ေဆြမ်ိဳးပရိတ္သတ္ေတြေရွ႔မွာ အျဖဴေရာင္စြပ္က်ယ္ရယ္၊ ေဘာင္းဘီတိုရယ္ဝတ္္ျပီး ပိတ္ျဖဴစကို အေဖကတစ္ဖက္ အေမကတစ္ဖက္ ကိုင္လို႔ ဦးပဥၥင္းတစ္ပါးက ဆံခ်ေပးပါတယ္။ ဆံခ်ေနစဥ္မွာ သံဃာေတာ္ေတြက ဆံပင္အစရွိေသာ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြရဲ့ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပံုကို ပါဠိ-ျမန္မာ ႏွစ္ဂါထာနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ေပးပါတယ္။ ဆံခ်ျပီးေတာ့ မိခင္ဖခင္ႏွစ္ပါးကေနျပီး ပရိတ္ခ်ည္ကြင္းမ်ားကို ဦးေခါင္း၊ ေျခ၊ လက္မ်ားမွာ စြပ္ေပးရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဆရာေတာ္ထံမွ သကၤန္ေတာင္း သကၤန္းယူ အဆင့္ဆင့္ကို အလြတ္ရြတ္ဆိုရျပီး ဦးပဥၥင္းတစ္ပါးက သကၤန္းရံုေပးပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ကိုရင္ျဖစ္ဖို႔ရာအတြက္ ဆက္လက္ရြတ္ဆိုရပါတယ္။ အားလံုး ရြတ္ဖတ္ျပီးစီးတဲ့အခါမွာေတာ့ “ကိုရင္ေလး ရွင္ဇဝနတိကၡ” ဆိုတဲ့ဘြဲ႔နဲ႔ အတူ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ေတြနဲ႔ အားလံုးေသာ ပရိသတ္တို႔ရဲ့ ကန္ေတာ့ျခင္းကို ခံယူရရွိပါေတာ့တယ္။


ေနာက္ေန႔မနက္မွာေတာ့ အလွဴၾကီးျဖစ္တာမို႔ ဧည့္ပရိသတ္ပိုမိုစံုလင္လွပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ငန္းရဲ့ အဓိက ေရာင္းဝယ္သူေတြဟာ ေတာင္ငူဝန္းက်င္ ေက်းရြာေတြကသူေတြမို႔ ဒီအလွဴပြဲလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ပံ့ပိုးတဲ့သူေတြလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကၽြန္ေတာ့္မိဘေတြဟာ ဆိုင္မိတ္ေတြကို အလွဴမတိုင္ခင္ကတည္းက လူကိုယ္တိုင္တစ္မ်ိဳး၊ လူၾကံဳနဲ႔တစ္ဖံု ဖိတ္ၾကားထားတ့ဲအတြက္ အလွဴပြဲဟာ ေတာေရာျမိဳ႔ပါ ပရိတ္သတ္မ်ားနဲ႔ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။

5 comments:

ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႔ ျမန္မာ႔ဓေလ႔တစ္ခုကို ကိုယ္ေတြ႕နဲ႔ လွလွပပ ေရးသြားတာ ဖတ္လို႔ ေကာင္းလိုက္တာ။ ဒါနဲ႔ “ရွင္ဇဝနတိကၡ”ဆိုတဲ႔ ဘြဲ႕ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကိုေရာ ရွင္းမျပခ်င္ဘူးလား။ အဂၤါသားေလးကိုး။
ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနတဲ႔ ျမန္မာကေလးေတြကို ကိုရင္၀တ္ခ်င္ေအာင္ ဘယ္လို promote လုပ္ရင္ အထိေရာက္ဆံုး ျဖစ္မယ္ ထင္ပါသလဲ။ ထူးထူးျခားျခား ကတံုးတစ္လံုး အဖတ္တင္မွာ ဆိုေတာ႔ေလ။ စဥ္းစားမိလို႔ပါ။
 
ေမာင္ရွင္ေလာင္းေလးက ဂ်ီးမ်ားျပီး ဂ်ီက်ထင္တယ္။ :D
 
ဒီပို႔စ္ေလးဖတ္ရေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက နားတြင္းလုပ္ခဲ့ရတာ သတိရတယ္ ။။
တဦးတည္းေသာသားဆိုေတာ့လည္း ဂ်ီက်ေပမေပါ့ေနာ္..
ေတာင္ငူသားရဲ႕အလွဴက အေတာ္စည္ကားမယ္ ေပ်ာ္စရာႀကီးပါ့လားေနာ္
 
ကြ်န္မ ေမာင္ေလးတုန္းကေတာ့ ျမင္းကို ဂ်ီးမ်ားတာေလ… ျမင္းအျဖူေသးေသးေလး စီးခ်င္တယ္ ဆိုလို ့ အေတာ္ရွာယူရတယ္… ဒါဆို ပံုထဲက ကိုေတာင္ငူမဟုတ္ဘူးေပါ့… သံလ်က္ကိုင္ေနတဲ ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းကိုေတာင္ငူ ပံုေလး စပ္စုခ်င္ပါ့…
 
အစုတ္ပလုတ္ အ႐ႈပ္ထုတ္ကေလး ေတာင္ငူ...
သူမ်ားတို ့ အသက္ေတြ သိရင္လဲ စိတ္ထဲမွာဘဲ မွတ္မထားဘူး...။ ဟြန္း... ဘေလာ့ဂ္ သက္ၾကီးပူေဇာ္ပြဲမ်ား ေတာင္မွ က်င္းပလိုက္ခ်င္ေသးသတဲ့...။ ေတြ ့မယ္.. ေတြ ့မယ္...။
ဒါထက္.. စကားမစပ္.. “ကိုရင္ေလး ရွင္ဇဝနတိကၡ” ရဲ ့ ဓါတ္ပံုေလး တင္ေပးအံုးေလ..။
ငယ္ငယ္တုန္းက ပံုဘဲ.. တင္လို ့ရပါတယ္..။ ရွင့္အသက္ကို ခန္ ့မွန္းလို ့ရမယ္မထင္ပါဘူး...။
 

Popular Posts