Saturday, September 27, 2008
ၾကဴႏိုင္ပါတယ္ေဟ့...
Sunday, September 21, 2008
ေခတ္ျပိဳင္သူငယ္ခ်င္းမ်ား
ကာတြန္းေျမဇာရဲ့ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္က သူတစ္ပါးကို ေခ်ာက္တြန္းတာေတြ ႏွင္းႏွင္းေလးက ပညာျပန္ေပးတာေတြ ဖတ္ရတဲ့အခါ သူတစ္ပါးကို မေကာင္းၾကံရင္ ေနာက္ဆံုးကိုယ္ပဲ ခံရတယ္ဆိုတဲ့ အသိေလးေတြ တိုးပြားလာခဲ့ရတယ္။ အင္မတန္ေဆာ့တဲ့ကေလးေတြကို အိမ္မွာ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္လို႔ ေခၚၾကတဲ့အထိကို လူၾကိဳက္မ်ားခဲ့တယ္။
မိတ္ေဆြတို႔ေရာ မည္သည့္ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေလးေတြကို ႏွစ္သက္ခဲ့ပါသလဲ။ မိမိတို႔ႏွစ္သက္ရာ ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြကို ကုိယ့္ေခတ္အလိုက္ ေျပာသြားၾကရင္ျဖင့္ ဆံုႏိုင္ခဲလွတဲ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမန္မာကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေလးေတြ တစ္ေနရာထဲမွာ တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ျမင္ရသိရဖလွယ္ရမွာ ဝမ္းသာစရာေပါ့ဗ်ာ။ မိတ္ေဆြတို႔ လာေရာက္ပို႔ေဆာင္ေပးေသာ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေလးေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ မိတ္ေဆြတို႔ကို ေက်းဇူးတင္ေနမွာပါ။
Saturday, September 20, 2008
ကြက္လပ္ကေလး ျဖည့္မိတယ္
တန္းမဝင္လို႔ လမ္းတင္ လႊတ္ရတယ္
ဝမ္းနဲ႔ေကၽြးတဲ့ေဖေဖ (၁၄ ခု)၊
ေတာင္ငူသားေရးခဲ့တဲ့ ပို႔စ္ေတြဟာ စာမ်ားပါတယ္။ ေတြ႔ၾကံဳ ခံစားဖူးတာေတြကို ဖတ္လို႔အဆင္ေျပေအာင္သာ အမ်ားဆံုးေရးျဖစ္တာမို႔ ေတာင္ငူသားရဲ့စာေတြဟာ ေလးေနတတ္ပါတယ္။ ေရးႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာအတြင္းမွာေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္၊ ပို႔စ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အေၾကာင္းအရာ ရိုးအီမသြားေအာင္ ၾကိဳးစားေရးပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေက်ာင္းက အမွတ္တရေတြ ဖတ္ခ်င္ၾကတယ္ သတိရခ်င္ၾကတယ္။ ေတာင္ငူက မိတ္ေဆြေတြက ေတာင္ငူအေၾကာင္းေလးေတြ သိခ်င္ၾကတယ္။ လြမ္းခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ အဲဒီေခါင္းစဥ္ေတြ ေအာက္မွာခ်ည္း ေရးေနရင္လည္း ေတာင္ငူစာမ်က္ႏွာဟာ ေဘာင္သိပ္က်ဥ္းသြားလိမ့္မယ္။ အားလံုးလည္းဖတ္လို႔ရေအာင္ ေတာင္ငူအေၾကာင္းဆိုလည္း ခပ္ရႊင္ရႊင္ေလးေရး၊ ေက်ာင္းက အေၾကာင္းဆိုလည္း ခပ္ေသာေသာေလး ေရးရပါတယ္။ စာေရးဆရာမဟုတ္ဘဲ စာေရးဝါသနာပါလို႔သာ ေရးရတာမို႔ ပညာရွင္လက္ရာေတာ့ ဘယ္လိုမွ မမီပါဘူး။
Comment(ကြန္မန္႔) ဘာလဲ ?ဘယ္လဲ? ပို႔စ္က “ကြန္မန္႔ကို ဘေလာ့ဂ္အတြက္ ေပးေသာ စာမူခ” ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းေလးကို ႏွစ္သက္ လက္ခံၾကသူ အမ်ားအျပား ရွိလာတာကို ေတြ႔ရလို႔ ေတာင္ငူသား အေတာ္ေလးေက်နပ္ေနတာပါ။ ပို႔စ္ေရးတဲ့ေနရာမွာ ကြန္မန္႔အမ်ားအျပားရေအာင္ မဖန္တီးႏိုင္ေပမယ့္ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာ “ကြန္မန္႔၊ စာမူခ နဲ႔ ေတာင္ငူသား” အဲဒီသံုးခုကို ယွဥ္တြဲမွတ္မိၾကရင္ျဖင့္္ ေတာင္ငူဘေလာ့ဂ္ကို ပ်ိဳးေထာင္ရက်ိဳးနပ္ပါျပီ။ (ယိုင္ယိုင္ပဲက်န္လို႔ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ အားတင္းတာပါ။ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ)။ စာမူခနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေရာက္လာျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိလာပါတယ္။ (ဥပမာ - စာမူခအေၾကာင္းသိခ်င္ရင္ ေတာင္ငူသားဆီသြား ဆိုျပီး ကိုရြာသားေလး က ညႊန္လို႔ ကိုရုပ္ဆိုး ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။)
ကြန္မန္႔တစ္ခုသည္ ပို႔စ္ေရးတဲ့သူရဲ့ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းမွဳကို ခ်ီးျမွင့္ျခင္းပါ။ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ ေတာင္ငူသား အားၾကီးစိတ္ညစ္တယ္။ ေတာင္ငူသား ေရးတယ္။ ဘယ္လိုေရးေရး အေဟးေဟး ပဲ။ အရင္က စီပံုးေတြမွာ လိုက္လိုက္ေၾကာ္ျငာတယ္။ ေပၚတင္ေအာ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရွက္လာလို႔ ေၾကာ္ျငာအစီအစဥ္ကို ဖ်က္လိုက္တယ္။ ႏွစ္သက္လို႔ ကြန္မန္႔ေပးရင္းနဲ႔ တိုက္ဆိုင္မွဳရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ပို႔စ္ေလးကို လင့္ခ္ထည့္ျပီး ေရးပါတယ္။ ကိုဇနိ ေက်းဇူးေၾကာင့္ လုပ္တတ္သြားတာပါ။ ရုပ္ျမင္ေတြမွာ လႊင့္တဲ့ေၾကာ္ျငာေတြနဲ႔ ယွဥ္ေျပာရရင္ေတာ့ အရင္ကေၾကာ္ျငာတဲ့ပံုစံက သီခ်င္းဖြင့္ျပီး သရုပ္ေဆာင္ေတြနဲ႔ လွဳပ္ခါျပတာမ်ိဳးနဲ႔တူျပီး၊ အခုေၾကာ္ျငာပံုစံကေတာ့ ဇာတ္လမ္းေလးဆင္ျပီး ယုတိၱတန္ေအာင္ ေၾကာ္ျငာတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။
ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ေရးသူေတြ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ေရးတဲ့အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးအစားေတြလည္း စံုလင္လွပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာမွ ေတာင္ငူသားေရးတဲ့ပံုစံက ဘာနဲ႔တူေနလဲလို႔ဆိုရရင္။ ေတာင္ငူသားပီပီ ေတာင္ငူရာဇဝင္ေလးႏြယ္ျပီး ေျပာမွ။ ေရွ႔တန္းတစ္ေနရာမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ရတုဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္ကေန ရာဇဓါတုကလ်ာဆီကို ေက်းေစတမန္နဲ႔ ခ်စ္သဝဏ္လႊာဆက္ဖို႔ ေရးထားျပီးခါမွ တန္းမဝင္လို႔ လမ္းတင္ လႊတ္ပစ္ထားတဲ့ ေပရြက္ေတြလိုပါပဲ။ ေရးတုန္းကေတာ့ ေက်ာ္ေဇာလင္းရဲ့ အေတြးပံုရိပ္အတိုင္း ဦးတင္ယုလို သရုပ္ျပအမႊန္းတင္ျပီး စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္လို ခံစားတင္ျပလိုက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေမာင္မ်ိဳးမင္းလို ရင္တြင္းလဲ မျဖစ္ႏိုင္၊ မိုက္တီးလိုလဲ ရိုက္ခ်က္ကမျပင္းေတာ့ နီကိုရဲလိုပဲ ေကာင္းေကာင္းၾကီး လြဲကုန္ေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ေတာင္ငူသားရဲ့ စာေတြဟာ သည္းခံဖတ္ရွဳေပးၾကတဲ့ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြကလြဲလို႔ မေပါက္ေတာ့ပါဘူး။
ဂီတေလာက စကားမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာရရင္ Rock ဆန္တဲ့ ဘေလာ့ဂ္ကို ႏွစ္သက္သူရွိသလို၊ Hip hop ဆန္တဲ့ ဘေလာ့ဂ္ကလဲ သူ႔ပရိတ္သတ္နဲ႔ သူပဲ၊ Punk ကလဲ အခုိင္အမာ၊ အဲဒီထဲမွာမွ ေတာင္ငူေခတ္က ေတာင္ငူသားရဲ့ လမ္းတစ္ဝက္ေပလႊာ စာပေဒသာေတြဟာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ အဝန္းၾကားမွာ မရႊန္းစားႏိုင္ဘဲ မ်က္လံုးေလး ကလယ္... ကလယ္... နဲ႔ တကယ္သနားစရာ ေကာင္းေနပါတယ္။ (ခုေန ေရးရင္းနဲ႔ေတာင္ ငိုခ်င္လာျပီ)။ ကေလာင္စြမ္း မထက္ေတာ့လည္း ေအာင္နန္း မတက္ရံုသာ။ ကေလာင္သြားေကာင္းတဲ့ သူေတြမ်ားက်ေတာ့လဲ ဘာပဲေရးေရး ဘာပဲတင္တင္ စာမူခေတြ တစ္ေထြးၾကီးပိုက္ သူေဌးၾကီးဂိုက္ ေပါ့ဗ်ာ။
Tuesday, September 16, 2008
အခ်ိန္မီ
ကၽြန္ေတာ္ဒီကိုေရာက္ျပီး သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ဝင္ေငြေလးနဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္ေတာ့ မိဘေတြဆီကို ေငြမွန္မွန္ပို႔ပါတယ္။ လူၾကံဳရွိရင္ေတာ့ ပစၥည္းေလးဘာေလး ထည့္ေပးပါတယ္။ အဖြားေတြအတြက္ေယာဂီေရာင္ သဘက္ေလးေတြပဲ ထည့္ေပးဖူးပါတယ္။ လူၾကီးေတြအတြက္ကလည္း ဝယ္ရခက္သား။ အဲဒါေၾကာင့္ အဖြားႏွစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ျပန္တဲ့အခါမွ သီးသန္႔ကန္ေတာ့မယ္လို႔ ရည္ရြယ္ျပီးသားပါ။ မတ္လဆန္းလို႔ အဖိုးႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ မတိုင္ခင္ ဒီမွာ အတူေရာက္ေနတဲ့ အကိုဝမ္းကြဲက အဖိုးႏွစ္ပတ္လည္မွာ အဖြားလွဴခ်င္တာေလး လွဴႏိုင္ေအာင္ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းျပီး ေငြေလးပို႔ေပးရေအာင္လို႔ ဆိုတာနဲ႔ ပို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ (အဲဒီအတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အကိုကို ေက်းဇူးတင္ရပါတယ္)။ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ေနလို႔ အိမ္ကို ဖုန္းဆက္ေတာ့ အဖြား ရုတ္တရက္ ေလျဖတ္သြားလို႔ ေဆးရံုတင္လိုက္ရတဲ့အေၾကာင္း၊ အခုနည္းနည္းသက္သာလို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ျပီဆိုတဲ့အေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက ပို႔လိုက္တယ္ဆိုတာ သိရေတာ့ အဖြားခမ်ာ ဝမ္းေတြသာလို႔ အိမ္လာတဲ့သူတိုင္း ေျပာရွာတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဖြားဟာ ထိုက္သင့္တဲ့ ျပည့္စံုမွဳရွိျပီးသားပါ။ အဖြားဝမ္းသာတာ ေငြေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး။ ေျမးေတြရဲ့ သိတတ္မွဳကရတဲ့ ပီတိေၾကာင့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အေမကိုေျပာတယ္တဲ့။ မတ္လ၂၇ ရက္ေန႔က်ရင္ ေကာင္းမွဳေတာ္ဘုရားသြားျပီး လွဴမယ္။ အျပန္က်ရင္ ကန္ေတာ္ၾကီးအေနာက္ဖက္မွာ ဖြင့္ေတာ့မယ့္ ေဟာ္တယ္ၾကီးကိုလည္း လွည့္ၾကည့္ရေအာင္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္တဲ့။ အခုေတာ့ ၂၇ရက္ေန႔မွာ အဖြားက ရန္ကုန္က ေဆးရံုေပၚမွာ ေရာက္ေနခဲ့တယ္။ အေမက ညီမေလးရယ္ တူေတြတူမေတြရယ္နဲ႔ အဲဒီရက္ မတိုင္ခင္ကတည္းက ေကာင္းမွဳေတာ္ဘုရားမွာ သြားလွဴျပီးခဲ့ပါျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္က ေဆးရံုေပၚမွာ သတိေကာင္းေကာင္းရေနေသးတဲ့အတြက္ အေဖက လွဴျပီးေၾကာင္း ေျပာျပႏိုင္လိုက္လို႔ အဖြား သာဓုေကာင္းေကာင္း ေခၚလိုက္ရပါတယ္။ အဖြားရဲ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ သာဓုေခၚလိုက္ရတဲ့ အလွဴအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ အခ်ိန္မီကုသိုလ္ေလးဟာ ေတြးမိတိုင္း ပီတိမ်က္ရည္ဝဲရပါတယ္။ အဖြားကို ေတာင္ငူမွာ သျဂိဳလ္တဲ့ေန႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္ဒီေရာက္တာ တစ္ႏွစ္တိတိျပည့္တဲ့ေန႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ရံုးကခြင့္ယူျပီး တိုပိုင္းရိုးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေဝေနခဲ့ပါတယ္။ ေဟာ္တယ္အသစ္ၾကီးကို ကိုယ္တိုင္မျမင္လိုက္ရေပမယ့္ အဖြားရဲ့ေနာက္ဆံုးခရီး သြားရာလမ္းက ေဟာ္တယ္ေဘးနားက ျဖတ္သြားရတာေလ။
Saturday, September 13, 2008
မန္းေရႊစက္ေတာ္
အဖိုးအဖြားေတြက ဆိုင္အျပင္ သားအလတ္ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ဟုိင္းလတ္ကားတစ္စီး ေထာင္ေပးထားျပီး ပ်ဥ္းမနား-ေတာင္ငူယာဥ္ငယ္လိုင္းဆြဲေစပါတယ္။ အဖိုးက ေလျဖတ္ထားလို႔ အိမ္မွာခ်ည္းေနရတဲ့အတြက္ ဟိုဟုိဒီဒီအလြန္သြားခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကားဆြဲရာက ရက္တိုနားရင္ အနီးနားေကာက္သြားတယ္။ ရက္ရွည္နားရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ့ တန္ခိုးၾကီးဘုရားစံုကို လွည့္ဖူးဖို႔ စီစဥ္ပါေတာ့တယ္။ ဘယ္ဘုရားဖူးပဲထြက္ထြက္ အတူေနေျမးျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္က အျမဲပါေလေတာ့ ေတာင္ငူသား ခရီးသြားခဲ့သည္ ျဖစ္လာရေတာ့တာေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္သိတတ္စအရြယ္မွာ ပထမဆံုးခရီးေဝးအျဖစ္ ဘုရားဖူးထြက္တာက မေကြးတိုင္း၊ မင္းဘူးျမိဳ႔နယ္က ေရႊစက္ေတာ္ရာဘုရားပါ။ ရေသ့ၾကီးနဲ႔ နဂါးမင္းတို႔ရဲ့ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားမွဳေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေတာင္ထိပ္တြင္ အထက္စက္ေတာ္ရာတစ္ဆူ၊ မန္းေခ်ာင္းနံေဘးတြင္ ေအာက္စက္ေတာ္ရာတစ္ဆူ ခ်န္ရစ္ေတာ္မူပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ေျခေတာ္ရာမွ စက္လကၡဏာေတာ္ ၁၀၈ ပါးကို ရည္ညႊန္းလို႔ စက္ေတာ္ရာလို႔ ေခၚဆိုပါတယ္။ ဧရာဝတီျမစ္ထဲစီးဝင္တဲ့ မန္းေခ်ာင္းဟာ ေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူရွိတဲ့ေနရာေတြကို ဦးတိုက္ရစ္ေခြစီးဆင္းတဲ့အတြက္ မန္းေရႊစက္ေတာ္ရာ လို႔လည္း အမည္သညာတြင္ပါတယ္။ ဘုရားပြဲကို ႏွစ္စဥ္တပို႔တြဲလဆန္းမွ စတင္ျပီး ျမန္မာႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ထိ က်င္းပပါတယ္။ ဘုရားပြဲေတာ္က်င္းပခ်ိန္ကို သတင္းစာမ်ားမွာ ေဂါပကအဖြဲ႔က ထည့္သြင္းႏွိဳးေဆာ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ့ သဒၶါတရားထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းမွဳေၾကာင့္ ေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူလံုးမွာ ေရႊစင္ေရႊသားမ်ား အထပ္ထပ္တက္ေနတာျဖင့္ရင္ သပၸါယ္ၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္။ ဘုရားပြဲေတာ္ျပီးဆံုးခ်ိန္မွာေတာ့ မိုးတြင္းအခါ ပတ္ဝန္းက်င္ေရေဝေၾကာမ်ားက အလွ်ံပယ္စီးဆင္းတတ္တဲ့ ေတာင္က်ေရမ်ားဟာ ေအာက္ေျခေတာ္ရာတစ္ခုလံုးကုိ ဖံုးအုပ္ေလ့ရွိလို႔ သံအုပ္ေဆာင္းအုပ္ျပီး ေသာ့ခတ္ထားရပါတယ္။ ဘုရားပြဲဖြင့္ခ်ိန္ေရာက္လို႔ အုပ္ေဆာင္းျပန္ဖြင့္တဲ့အခါ ေျခေတာ္ရာထဲ တင္က်န္ေနရစ္တဲ့ေရကို အႏၱရာယ္ကင္း အေဆာင္အျဖစ္နဲ႔ ယူေဆာင္ၾကေလ့ရွိပါတယ္။ ေရႊစက္ေတာ္ေတာင္နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မုဆိုးေတာင္၊ သိၾကားပုန္းေတာင္၊ ျမွားက်ေစတီ၊ ရဟႏၱာေျခေတာ္ရာ အစရွိတဲ့ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားသမိုင္းဝင္ အထင္ကရေနရာမ်ားမွာလည္း ေတာလမ္းအတိုင္း သြားဖူးရတာ တစ္မ်ိဳးၾကည္ညိဳစရာပါ။
“ဘုရားလည္းဖူးရင္း လိပ္ဥလည္းတူးရင္း” ဆိုတဲ့ စကားလို လိပ္ဥမတူးႏုိင္ေပမယ့္ ရစ္ေခြစီးဆင္းေနတဲ့ မန္းေခ်ာင္းေရအလ်ဥ္ဟာ လိပ္ဥတူးရတာထက္ ဘုရားဖူးေတြကို ပိုမိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေတာင္ေတြပတ္လည္ဝိုင္းေနတဲ့ ၾကားမွာ ရစ္ေခြစီးဆင္းေနတဲ့ မန္းေခ်ာင္းေရဟာ ၾကည္လင္ေအးျမလို႔ေနပါတယ္။ မန္းေခ်ာင္းရဲ့ေအာက္ခံဟာ ေက်ာက္စရစ္ခဲေတြ ျဖစ္လို႔ နင္းရတာ အေညာင္းအညာေျပတဲ့အျပင္ ေရအလ်ဥ္ဟာလည္း မျပင္းလြန္း မေပ်ာ့လြန္းပဲ အျမဲစီးဆင္းေနတာပါ။ ေခ်ာင္းရိုးတစ္ေလွ်ာက္ ေလထိုးေဘာကြင္းေတြငွားျပီး ေမွ်ာခ်လိုက္ပါရင္း ဇိမ္ယူရတာဟာ အင္မတန္အရသာရွိပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေရပက္ကစားၾက၊ တစ္ဖြဲ႔နဲ႔တစ္ဖြဲ႔စေနာက္က်ရင္း ဗိုက္ဆာလာရင္ ေျပးစားလိုက္ၾကနဲ႔ ေရထဲမွာတင္ အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ား ကုန္မွန္းမသိကုန္သြားပါတယ္။ မန္းေခ်ာင္းေရဟာ မတိမ္လြန္းမနက္လြန္းတာေၾကာင့္ ေရကစားဖို႔ရာ အေနေတာ္ပါပဲ။ ေရနက္တဲ့ေနရာေတြကိုလည္း သတိေပးတားျမစ္ထားပါတယ္။
ဘုရားဖူးေတြတည္းခုိဖို႔ကိုေတာ့ မန္းေခ်ာင္းကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေက်ာက္စရစ္ေျမေပၚမွာပဲ သစ္ဝါးေတြ ေမွ်ာတိုင္ေတြနဲ႔ ယာယီတဲတန္းၾကီးေတြ အစီအရီထိုးထားတာျဖင့္ ေတာင္ေပၚကၾကည့္ရင္ တစ္မ်ိဳးၾကည့္ေကာင္းေနေသးေတာ့တယ္။ ေသာက္ေရသံုးေရအတြက္ေတာ့ ေရတုံကင္ေတြ ဟိုနားဒီနားမွာ တူးေပးထားပါတယ္။ စားေသာက္ဆိုင္တန္းေတြမွာ ဝယ္စားၾကသလို အခ်ိဳ႔မိသားစုေတြကေတာ့ တည္းခိုရာအေဆာင္ေရွ႔မွာပဲ မီးေမႊးခ်က္ျပဳတ္စားၾကပါတယ္။ အထက္အညာ ဘုရားပြဲမို႔ လက္ေဆာင္ပစၥည္းဆိုင္ေတြကေတာ့ အညာေဒသထြက္အမ်ားဆံုးပါပဲ။ အမ်ားဆံုးေတြ႔ရတတ္တဲ့ ေစ်းသည္ေတြကေတာ့ မွ်စ္ေျခာက္ေရာင္းတဲ့သူေတြပါပဲ။ ထူးထူးဆန္းဆန္းေရာင္းတာကေတာ့ ေတာထဲက ဖမ္းယူရရွိတဲ့ ၾကက္တူေရြးေတြကို ဝါးနဲ႔ယက္ထားတဲ့ ေလွာင္အိမ္ေလးေတြနဲ႔ ေရာင္းတာပါပဲ။ ေခြးေပါက္ေလးေတြေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြလည္း ရွိပါရဲ့။ အေမြးအေရာင္က စိုစိုေျပေျပမို႔ အင္မတန္ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ခ်င္းေတာင္ဖက္ကလို႔ ေျပာပါတယ္။
မျပန္ခင္ ေနာက္ဆံုးနံနက္မွာေတာ့ အရုဏ္ဆြမ္းအမီထၾကျပီး ဆြမ္းကပ္ၾကပါတယ္။ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြလည္းရွိပါတယ္။ နံနက္ခင္းေတြမွာ ယာယီတဲတန္းေတြတစ္ေလွ်ာက္ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း ေလာင္းလွဴၾကပါတယ္။ ဆိုင္တန္းေတြမွာ သက္ဆိုင္ရာ လံုျခံဳေရး၊ ေဂါပကအဖြဲ႔ေတြအျပင္ က်န္းမာေရးအတြက္ တိုင္းရင္းေဆးအလွဴကိုပါ ေတြ႔ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေတာေတာင္ေတြအလယ္မွာ သပၸါယ္စြာပူေဇာ္ထားတဲ့ စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူကို သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ရင္း မန္းေခ်ာင္းေရေအးေအးမွာ တစ္ဘဝစာအေမာေတြကို ခဏတာေမွ်ာခ်ႏိုင္ၾကေစရန္ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း မင္းဘူးျမိဳ႔နယ္ထဲက “မန္းေရႊစက္ေတာ္ရာဘုရား” ကို တစ္ခါတစ္ေခါက္ေလာက္ေတာ့ အေရာက္သြားႏိုင္ၾကေစဖို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ မန္းေရႊစက္ေတာ္ရာဘုရားကို စုစုေပါင္း(၄)ၾကိမ္ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဖိုးအဖြားေတြနဲ႔ လိုက္တုန္းက တစ္ၾကိမ္ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုသံုးေယာက္တည္း “မဂၤလာေမာင္ေမာင္ ဘုရားဖူးအဖြဲ႔” ေခတ္စားစဥ္က ႏွစ္ၾကိမ္ရယ္၊ ၁၀ တန္းေျဖျပီးလို႔ သူငယ္ခ်င္းေယာက္်ားေလးေတြခ်ည္း စုျပီးသြားတုန္းက တစ္ၾကိမ္ရယ္ပါ။ ေနာက္ဆံုးအေခါက္ကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘၾကီးေကာင္းမွဳနဲ႔ အထက္ဖက္အက်ဆံုး အရာရွိရိပ္သာမွာ တည္းရပါတယ္။ ေရညာကမို႔ ေရကသန္႔ေပမယ့္ ကိုယ့္တစ္ဖြဲ႔တည္းဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ပ်င္းဖို႔ေကာင္းတာေပါ့။ အျပန္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ အျပိဳင္ဝယ္ၾကတာ ၾကက္တူေရြးေတြခ်ည္း ၇ ေကာင္ပါတယ္။ ေလွာင္အိမ္ေတြဆို ေတာင္းေအ့စ္ပစ္ကပ္ေနာက္ခန္းမွာ အစီအရီပဲ။ တစ္လမ္းလံုးကို တကြစ္ကြစ္နဲ႔ ဆူညံေနတာ။ ဒါေတာင္ ေခြးေလးေတြ ဝယ္ခ်င္ၾကေသးတာ။ ေနရာမရိွေတာ့လို႔။ ေတာင္ငူေရာက္ေတာ့ ၂ ေကာင္လားပါေတာ့တာ။ လမ္းမွာ ခရီးပန္းျပီး ေသတာရယ္၊ ေလွာင္အိမ္က လြတ္ထြက္သြားတာရယ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးအဲဒီ ၂ေကာင္လည္း သက္ဆိုးမရွည္ရွာပါဘူး။ သူတို႔လည္း အညာေျမကို လြမ္းရွာေပမေပါ့။
Wednesday, September 10, 2008
ေမာင္ရွင္ေလာင္း
အဖိုးအဖြားေတြက ေျမးေတြကို ရွင္ျပဳေပးခ်င္ေပမယ့္ တစ္ဦးတည္းေသာသားျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေဖနဲ႔အေမက သူတို႔ေခၽြးႏွဲစာနဲ႔ တမင္ရည္ရြယ္ျပီး စုေဆာင္းထားတာေလးေတြနဲ႔သာ ရွင္ျပဳေပးခ်င္ပါတယ္။ သားဦးရဲ့အလွဴဦးမို႔ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားေလး လုပ္ခ်င္တာလည္းပါတယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ့္အေမကေတာ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္း လွည့္တဲ့အခါ ၾကဲဖို႔ရာ ေငြအေၾကြမ်ားေတာင္ သပ္သပ္ စုထားေသးရဲ့။ အလွဴက်င္းပဖို႔ ေက်ာင္းကိုေတာ့ စတုတၳတန္းသာ ရွိေသးတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အဖြားအိမ္နဲ႔ နီးတဲ့ေက်ာင္းကိုပဲ ေရြးလိုက္ပါတယ္။ အလွဴမတိုင္ခင္ ၁၀ရက္ အလိုေလာက္ကတည္းက ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က ဗလာစာအုပ္ထဲမွာ သကၤန္းေတာင္းအျပင္ ပစၥည္းေလးပါး မသံုးေဆာင္ခင္ ရြတ္ဆိုရတဲ့ စာပိုဒ္ေလးေတြပါ ေရးေပးတယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို စာခ်ေပးျပီး အလြတ္က်က္ခိုင္းထားတယ္။ ေမာင္ရွင္ေလာင္းမျဖစ္ခင္ မွတ္မိေအာင္ ေန႔တိုင္း စာက်က္ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္က သကၤန္းေတာင္းကို ေမာင္ရွင္ေလာင္းကိုယ္တိုင္ အလြတ္ရြတ္ဆိုေစခ်င္တာပါ။
အလွဴအတြက္ ပရိကၡရာေတြဝယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကး(ဂ်ီး)မ်ားပါတယ္။ ယပ္ေတာင္ကို ရိုးရိုးယပ္ မကိုင္ခ်င္ဘူး။ ဘုန္းၾကီးေတြကိုင္တဲ့ ယပ္ထူထူ အၾကီးစားမ်ိဳးပဲကိုင္ခ်င္တာ။ ဆိုင္က ကိုရင္ဆိုတာ ဒီယပ္ပဲ ကိုင္ရတယ္ဆိုလို႔ ျငိမ္ေနလိုက္ရတယ္။ ေမာင္ရွင္ေလာင္းဝတ္စံု ေရြးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေလွ်ာ့ေတာ့ဘူး။ အျခားေမာင္ရင္ေလာင္းေတြလို အေဆာင္း(မကိုဋ္)မ်ိဳး မေဆာင္းခ်င္ပါဘူး။ ရွင္ဘုရင္ေတြ ေဆာင္းတဲ့ ေဗာင္းကိုပဲ ေဆာင္းခ်င္ပါတယ္ဆိုျပီး မရမက ဂ်ီက်ပါေတာ့တယ္။ ဝတ္စံုငွားတဲ့ ပရိကၡရာဆိုင္က အသိေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ဘုရင္ကိုင္တဲ့ သန္လ်က္ပါ ကိုင္ရမွဆိုျပီး ဂ်ီက်ေသးတာ။ ဆိုင္မွာ သံလ်က္က တစ္ခုပဲရွိတာ သူမ်ားငွားသြားတယ္ဆိုမွ လက္ေလ်ာ့လိုက္ရတာ။
အလွဴလွည့္မယ့္ေန႔ မနက္မွာေတာ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္းကို မိတ္ကပ္ေတြေရာ၊ ႏွဳတ္ခမ္းနီေတြေရာ အလွျပင္ဆိုင္က လာျပင္ေတာ့တာပဲ။ ကိုယ့္ပံုကိုယ္ျပန္ၾကည့္ရတာ ဇာတ္မင္းသားလိုလုိ။ ကိုယ္ေပၚမွာ ကလည္း စလြယ္ေတြနဲ႔ ျပိဳးျပိဳးျပက္ျပက္။ ဓါတ္ပံုဆရာကလဲ တဖ်တ္ဖ်တ္။ ဝတ္လဲေတာ္ေရႊပုဆိုးတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးဝတ္ရတယ္။ ေဘာ္ၾကယ္ေတြနဲ႔ အဝါေရာင္တစ္ထည္ အျပာေရာင္တစ္ထည္။ အျပာတစ္ထည္က ဆရာေတာ္ကို သူမ်ားလာလွဴထားတာ။ ေဒါင္းကေနတဲ့ပံုထိုးထားတာ ေတာ္ေတာ္လွတယ္။ ဆရာေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား စြန္႔လိုက္တာ။ အလွဴလွည့္တာက အတီးအမွဳတ္ အကအခုန္ေတြ မပါပါဘူး။ ေမာင္ရွင္ေလာင္းစီးမဲ့ကားပၚမွာ ေရႊထီးႏွစ္ေခ်ာင္းကို ေဘးတစ္ဖက္စီက ေထာင္ထားရပါတယ္။ အေဖက သပိတ္ကိုလြယ္ျပီး ယပ္ကို ကိုင္တယ္။ အေမက ေမာင္းေထာင္ခ်ိဳင့္ထဲမွာ သကၤန္းပန္းနဲ႔ သကၤန္းကိုထည့္ျပီး ကိုင္ရပါတယ္။ ကြမ္းေတာင္ေတြ ပန္းေတာင္ေတြကိုေတာ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ အိမ္နီးခ်င္းေတြထဲက အမေတြက ကိုင္ၾကပါတယ္။ အေမၾကိဳစုထားတဲ့ အေၾကြေတြအျပင္ အခ်ပ္ေတြပါ ၾကဲေသးတာ။ ရွင္ေလာင္းလွည့္တဲ့ကားေနာက္မွာ “ၾကဲပါဦးဗ်ိဳ႔” ေတြ ေသာေသာညံေပါ့။
အားလံုးျပင္ဆင္ျပီးၾကေတာ့ အိမ္မွာ ဘုရား အရင္ကန္ေတာ့တယ္။ အဖြားေတြ ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ျပီးမွ ျမိဳ႔ထဲကို ကားေတြလွည့္ေမာင္းျပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို ေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ထံမွ သီလယူပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ေတာင္ငူရဲ့ ဓေလ့အတိုင္း နတ္သြားျပရပါတယ္။ လက္ေျခာက္ဖက္ဘုိးဘိုးၾကီးနန္းဆီကို ေမာင္ရွင္ေလာင္းကို ေခၚသြားရျပီး နန္းထိန္းေတြက ရြတ္ဖတ္ၾကပါတယ္။ ဘာေတြရြတ္လဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ေသခ်ာတာေတာ့ ဘုိုးဘိုးၾကီးကို အတူလိုက္ပါလာတဲ့သူေတြသာ ကန္ေတာ့ၾကရျပီး ေမာင္ရွင္ေလာင္းက ဘိုးဘိုးၾကီးေရွ႔မွာ မတ္တပ္ရပ္ေနရတာပါပဲ။ လံုးဝ မကန္ေတာ့ရပါဘူး။ ဘိုးဘိုးၾကီးနန္းက ယခု “ရြိဳင္ရယ္ေကတုမတီေဟာ္တယ္” အနီးမွာပါ။
ညေနပိုင္းက်ေတာ့ ဆရာေတာ္ထံမွ သီလယူျပီး ဆံခ်တဲ့အခမ္းနားေပါ့။ ေဆြမ်ိဳးပရိတ္သတ္ေတြေရွ႔မွာ အျဖဴေရာင္စြပ္က်ယ္ရယ္၊ ေဘာင္းဘီတိုရယ္ဝတ္္ျပီး ပိတ္ျဖဴစကို အေဖကတစ္ဖက္ အေမကတစ္ဖက္ ကိုင္လို႔ ဦးပဥၥင္းတစ္ပါးက ဆံခ်ေပးပါတယ္။ ဆံခ်ေနစဥ္မွာ သံဃာေတာ္ေတြက ဆံပင္အစရွိေသာ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြရဲ့ ရြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပံုကို ပါဠိ-ျမန္မာ ႏွစ္ဂါထာနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ေပးပါတယ္။ ဆံခ်ျပီးေတာ့ မိခင္ဖခင္ႏွစ္ပါးကေနျပီး ပရိတ္ခ်ည္ကြင္းမ်ားကို ဦးေခါင္း၊ ေျခ၊ လက္မ်ားမွာ စြပ္ေပးရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဆရာေတာ္ထံမွ သကၤန္ေတာင္း သကၤန္းယူ အဆင့္ဆင့္ကို အလြတ္ရြတ္ဆိုရျပီး ဦးပဥၥင္းတစ္ပါးက သကၤန္းရံုေပးပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ကိုရင္ျဖစ္ဖို႔ရာအတြက္ ဆက္လက္ရြတ္ဆိုရပါတယ္။ အားလံုး ရြတ္ဖတ္ျပီးစီးတဲ့အခါမွာေတာ့ “ကိုရင္ေလး ရွင္ဇဝနတိကၡ” ဆိုတဲ့ဘြဲ႔နဲ႔ အတူ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ေတြနဲ႔ အားလံုးေသာ ပရိသတ္တို႔ရဲ့ ကန္ေတာ့ျခင္းကို ခံယူရရွိပါေတာ့တယ္။
Saturday, September 6, 2008
ဓါးပန္းခ်ီ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပန္းခ်ီပညာကို ရိုးရိုးဆြဲၾကတဲ့ ပညာရွင္ေတြအျပင္ အျမင္ဆန္းၾကယ္ေအာင္ အကူပစၥည္းမ်ားနဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးတီထြင္ဖန္တီးၾကတဲ့ ပညာရွင္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ ပုလင္းပန္းခ်ီ၊ အိုးပန္းခ်ီ၊ ပန္းကန္ပန္းခ်ီ စသည္ျဖင့္ ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာမွ ရိုးရိုးစုတ္တံ အျပင္ ဓါးကိုပါ သံုးျပီးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီပညာလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ကဆုန္လမွာ က်င္းပျမဲျဖစ္တဲ့ ေတာင္ငူ ေရႊဆံေတာ္ဘုရား ပြဲေတာ္မွာ ဓါးပန္းခ်ီကို စျမင္ဖူးပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ကပါ။ ဘုရားပြဲက်င္းပတဲ့ ေစ်းလမ္းတစ္ေနရာမွာ အခင္း ခင္း၊ ဘက္ထရီမီးေခ်ာင္းထြန္းျပီး ပန္းခ်ီကားေတြ ဆြဲေနတာကို လူေတြဝိုင္းအံုၾကည့္ေနၾကတာ စိတ္ဝင္စားတာနဲ႔ ဝင္ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမေတာ့ ရိုးရိုးပန္းခ်ီဆြဲေနတာပဲ ထင္တာ။ ေသခ်ာၾကည့္ေတာ့မွ ဓါးပါးေလးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ျခစ္ျခစ္ျပီးဆြဲသြားတာ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးတာနဲ႔ ဆက္ၾကည့္ျဖစ္တယ္။
ပန္းခ်ီဆြဲသူရဲ့ ပစၥည္းပစၥယက သိပ္မ်ားမ်ားစားစား မပါပါဘူး။ စုတ္တံတစ္ခ်ိဳ႔ရယ္၊ ေဆးဘူးေတြရယ္၊ အသင့္ျဖတ္ေတာက္ျပီးသား ကတ္ထူစကၠဴအျဖဴေတြရယ္ပဲပါတယ္။ ေဆးဘူးေတြကေတာ့ အေရာင္အေနနဲ႔ သိပ္မ်ားမ်ားမေတြ႔ရပါဘူး။ ဆီဘူးေလးတစ္ဘူးလည္း ပါေသးရဲ့။ စဆြဲပံုက ကတ္ထူစကၠဴေပၚမွာ စုတ္တံအၾကီးနဲ႔ အေဖ်ာ့တစ္ေရာင္ကို ခံေဆးအျဖစ္ ခပ္ပါးပါး ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းသုတ္လိုက္တယ္။ အေပၚမွာမွ ဆြဲခ်င္တဲ့ပံုရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုကို စုတ္ခ်က္အရာေပးတယ္။ အဲဒီစုတ္ခ်က္ကို လိုခ်င္တဲ့ပံုေပၚေအာင္ ဓါးနဲ႔ ေဖာ္သြားတာပါ။ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုး ဆြဲမယ္ဆိုရင္ စုတ္တံနဲ႔ လိုခ်င္တဲ့ေက်ာက္တံုးပံုကို ေဆးတို႔လိုက္တယ္။ ျပီးမွ ဓါးနဲ႔ ရုပ္လံုးေပၚလာေအာင္ ဝိုက္ဝိုက္ခ်တယ္။ သစ္ကိုင္းေတြဆိုရင္ ဓါးဦးခၽြန္နဲ႔ ေဆးစက္ေတြၾကားမွာ လမ္းေၾကာင္းေလးေတြ ေဖာ္သြားတယ္။ ေဆးစက္ပဲရွိေနတုန္းက ဘာမွန္းမသိတဲ့ပံုဟာ ဓါးနဲ႔ျခစ္ျပီး ပံုလည္းေဖာ္လိုက္ေရာ တဲပံု၊ သစ္ပင္ပံု၊ ေလွပံု စသည္ျဖင့္ ရုပ္လံုးထြက္လာေတာ့တယ္။
ေရာင္းတမ္းဆြဲေနတဲ့ ပံုတစ္ပံုကို အရြယ္အစားနဲ႔ ပါဝင္တဲ့ သရုပ္ေတြေပၚမွာ မူတည္ျပီး ၅ မိနစ္ကေန မိနစ္ ၂၀ေလာက္ပဲ ၾကာတတ္ပါတယ္။ ပံုေတြကို အနီးကပ္ေသခ်ာၾကည့္ရင္ေတာ့ သိပ္ျပီးမသပ္ရပ္လွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ဆြဲသြားတာ ၾကည့္လို႔ေကာင္းသလို ဆြဲထားတဲ့ ပံုေတြကလည္း ေပးဝယ္ရတဲ့ ေစ်းႏွဳန္းနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ေစ်းခ်ိဳတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္က ပို႔စကတ္အရြယ္သာသာ ပံုေသးတစ္ပံုကို က်ပ္ ၅၀ခန္႔ေပးရျပီး၊ ေအဖိုးစာရြက္အရြယ္ဆို က်ပ္ ၁၀၀ ခန္႔ပဲ ေပးရပါတယ္။ ေရာင္းတန္းအေနနဲ႔ အမ်ားဆံုး ဆြဲထားတာေတြက ပင္လယ္ေနာက္ခံ၊ ေတာတြင္းေနာက္ခံနဲ႔ ရြာေနာက္ခံပံုေတြပါ။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ပံုကိုလည္း ေျပာျပီး ဆြဲခိုင္းလို႔ရပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္ေနတုန္း လူတစ္ေယာက္က ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ဆြဲခိုင္းပါတယ္။ ေႏြေနပူပူ ေျမပက္ၾကားအက္နဲ႔ သစ္ေျခာက္ပင္ပါတဲ့ ေနာက္ခံမွာ အသည္းနီရဲရဲကို သိမ္းငွက္က သုတ္ခ်ီသြားတဲ့ပံုတဲ့။ အဲဒါကို ဓါးပန္းခ်ီဆရာက လက္စြမ္းျပသြားတာ ကြက္တိပဲ။ ဆြဲခိုင္းတဲ့လူခမ်ာ သေဘာေတြက်လို႔ တျခားပံုေတြပါ ထပ္ဝယ္သြားေလရဲ့။
ဓါးပန္းခ်ီကားေတြကုိ ဆီေဆးသံုးျပီး ဆြဲထားေတာ့ အေရာင္ေတြက နည္းနည္းလက္တဲ့အတြက္ တစ္မ်ိဳးၾကည့္ေကာင္းပါတယ္။ ဘူးေလးထဲက အဆီတစ္မ်ိဳးကို တို႔တို႔ျပီး ေဆးစပ္ေနတာေတြ႔လို႔သာ ဆီေဆးလို႔ သံုးလိုက္တာပါ။ အေရာင္ေတြစပ္တာက အလင္းဖက္ထက္ အေမွာင္ဖက္ကို စပ္တာပိုမ်ားပါတယ္။ အဲဒါမွလည္း ဓါးနဲ႔ ပံုေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ပိုျပီးရုပ္လံုးၾကြလာတယ္ေလ။ တစ္ခ်ိဳ႔လည္း ဘလိတ္ဓါးနဲ႔ ဆြဲတာေတြ႔ဖူးၾကတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ ဘလိတ္ဓါးပန္းခ်ီလို႔ ေခၚရမယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ဖူးတာေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္သံုး ရိုးရိုးစတီးဓါးပါးေလးနဲ႔ပဲ ဆြဲသြားတာပါ။ ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္မွာလည္း တခ်ိဳ႔ပြဲေစ်းတန္းေတြမွာ ဓါးပန္းခ်ီဆရာေတြကို ေတြ႔ရပါေသးတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ဘယ္သူဆီကေန စတင္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာဖန္တီးမွဳမွန္းေတာ့ မသိပါဘူး။ ပန္းခ်ီသေဘာက်သူေတြအတြက္ ျမန္မာျပည္ျပန္တဲ့အခါ ၾကံဳၾကိဳက္ခဲ့ရင္ ေလ့လာႏိုင္ဖို႔ပါ။
Same collections
- ကိုယ္ပိုင္ဟာသ (7)
- ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ (20)
- ခရီးမ်ား (11)
- စကၤာပူမွတ္တမ္း (4)
- တကၠသိုလ္ (5)
- ဘာသာေရး၊ ကုသိုလ္ေရး (4)
- မွ်ေဝျခင္း (6)
- အခ်စ္ (3)
- ေဆာင္းပါး (10)
- ေတာင္ငူ (13)
- ေပါ့ေပါ့ပါးပါး (10)
Popular Posts
-
ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၈၇၂)ခု တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ ဘုရင္မင္းၾကီးညိဳ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ေကတုမတီ ေတာင္ငူျမိဳ႔၏ သက္တမ္းမွာ ယခုႏွစ္ (၁၃၇၂)ခု တန္ေဆ...
-
အဝါ၊ အစိမ္း ႏွင့္ အနီေရာင္တို႔ကို ထင္ရွားစြာ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳထားေသာ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံ အသီးသီးတို႔၏ ႏိုင္ငံေတာ္အလံမ်ားကို ရွာေဖြေလ့လာၾကည့္ရာ ဥေရ...
-
၁၉၂၀ ခုႏွစ္မွ စတင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သည္ ယခု ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ အႏွစ္ ၉၀ တိတိ ျပည့္ခဲ့ပါျပီ။ ၁၉၂၀ ေအာက္တိုဘာလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာ့ပထမဆံုး ရ...
-
“အိမ္ေထာင္မွဳ၊ ဘုရားတည္၊ ေဆးမင္ရည္ စုတ္ထိုး၊ ဤသံုးခု ခ်က္မပိုင္လွ်င္၊ ေနာင္ျပင္ရန္ ခက္သည့္မ်ိဳး”ဆိုတာ ျမန္မာမွဳနယ္ပယ္မွာ ထင္ရွားတဲ့ စကားတစ္ခ...
-
ေတာင္ငူကေန ရန္ကုန္ဆင္းလာကတည္းက ေအာင္မဂၤလာဂိတ္မွာ ကင္ပြန္းစခန္းထိ ေရာက္တဲ့ Express ကားေတြကို လိုက္ၾကည့္ျပီး ဖံုးနံပါတ္ေတြ မွတ္လာခဲ့တယ္။ လက္မွ...